
 1 

R1 
 

Pracovný materiál Kancelárie Rady na zasadnutie Rady dňa 10. 4. 2024 

 
                               
 
 
 
 
 
 
 
 
Priebežné výsledky monitorovania v období kampane, moratória a volieb prezidenta 2024 
(monitorované obdobie: 2. 3. – 6. 4. 2024) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Návrh uznesenia: 
Rada pre mediálne služby berie na vedomie Priebežné výsledky monitorovania v období kampane, 
moratória a volieb prezidenta 2024 (monitorované obdobie: 2. 3. – 6. 4. 2024) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Odbor:  PgO 
Bratislava 9. 4. 2024 
  
 
 
 
 



 2 

Dňa 21. 2. 2024 Rada pre mediálne služby schválila materiál Organizačné zabezpečenie dohľadu Rady 
v období kampane, moratória a volieb prezidenta 2024. 
Na základe uvedeného materiálu boli v období 2. 3.  – 6. 4. 2024 monitorované vybrané spravodajské 
a publicistické programy televíznych programových služieb RTVS Jednotka, RTVS 24, TV MARKÍZA, JOJ, 
JOJ 24, TA3  a rozhlasových programových služieb Rádio Slovensko, EXPRES, FUN RADIO . 
 
 
Monitoring vybraných programov 
 
Na základe výsledkov  monitorovania vybraných programov vyššie uvedených programových služieb v 
období  kampane, moratória a volieb prezidenta 2024 (monitorované obdobie: 2. 3. – 6. 4. 2024) 
navrhujeme podrobnejšiu analýzu programov:  
 
FUN RADIO, Sajfa šou – diskusia s kandidátom, 19. 3. 2024, 15.10 h  – v rámci predvolebnej diskusie, 
ktorej hosťom bol I. Matovič, odzneli kritické vyjadrenia smerom k inému kandidátovi, P. Pellegrinimu, 
pričom ho označoval pojmom podržtaška. Tieto jeho vyjadrenia zostali bez odozvy zo strany 
moderátora. Hosť vyjadril kritiku aj smerom k ďalšiemu kandidátovi na prezidenta I. Korčokovi, taktiež 
bez reakcie moderátora. 
 
TV Markíza, Televízne noviny, 23. 3. 2024 19.00 h 
V čase moratória v rámci spravodajského príspevku s názvom „Chcú vyjednať vyššie platy“ bol 
zaznamenaný respondent, ktorý mal na saku viditeľný propagačný odznak kandidáta na prezidenta. 
 
RTVS, Správy, 4. 4. 2024, 19. 00 h  
V čase moratória v rámci spravodajského príspevku s názvom „Rezort obrany chce viac stíhačiek“ bol 
v obraze respondent, ktorý mal na saku viditeľný propagačný odznak kandidáta na prezidenta. 
 
TV Markíza, Televízne noviny, 4. 4. 19.00 h 
V čase moratória v rámci spravodajského príspevku s názvom „Hľadá sa miliarda“ bol v obraze 
respondent, ktorý mal na saku viditeľný propagačný odznak kandidáta na prezidenta. 
 
 
 
Podnety 
 
Ku dňu 9. 4. 2024 (v termíne do 14.00 h) bolo Rade pre mediálne služby doručených ... podnetov 
vzťahujúcich sa k prezidentským voľbám:  
 
RTVS, O 5 minút 12,  3. 3. 2024, (2 podnety) 
Podľa podávateľa podnetu si kandidát na prezidenta P. Pellegrini robil v relácii prezidentskú kampaň, 
3 týždne pred prezidentskými voľbami a to bez prítomnosti iných kandidátov, pritom odmietal diskusiu 
s hlavným protikandidátom Ivanom Korčokom. Podľa neho P. Pellegrini dostal neprimeraný priestor. 
Druhý podávateľ namietal neprítomnosť zástupcov hnutia Slovensko v diskusii. 
 
RTVS, predvolebná diskusia,  3. 4. 2024 o cca 21.00 h, 
Podávateľ uviedol, cit.: „absolútne neobjektívne vedená diskusia zo strany moderátorov Makaru 
a Jančkárovej. 
 
RTVS, Jednotka, predvolebná diskusia, 20. 3. 2024 
Podávateľ namietal poradie kladenia otázok pre kandidátov na prezidenta SR,  ako problém vníma 
zaradenie takej dôležitej témy ako je uplatňovanie zásad zahraničnej politiky  až takmer v závere 
samotnej relácie, okolo 23. hodiny, kedy už podľa neho diskusiu sledovalo minimum občanov. Pokladá 
to za úmysel.  



 3 

 
TA3, Téma dňa - volebná diskusia duely, 11. 3. 2024 
Podľa podávateľa boli v diskusii odvysielanými vyjadreniami porušené ustanovenia zákona o 
mediálnych službách týkajúce sa ochrany ľudskej dôstojnosti. Svoje námietky podávateľ bližšie 
nešpecifikoval, hosťom predvolebnej diskusie bol kandidát na prezidenta A. Danko. 
 
TA3, Téma špeciál s hosťom R. Ficom a M. Zemanom, 4. 4. 2024 o cca 13.00 h 
Podľa podávateľa išlo o tendenčný rozhovor, ktorého hlavným cieľom a zámerom bolo propagovať 
prezidentského kandidáta P. Pellegriniho, čím došlo k porušeniu volebného moratória. 
 
TA3, Žurnál, 5. 4. 2024 o cca 16.00 h 
Podávateľ namietal, že v čase moratória odvysielala TA3 reportáž o zákone o mimovládnych 
organizáciách, čo považuje za skrytú antikampaň voči kandidátovi na prezidenta P. Pellegrinimu. 
 
TA3, tlačová beseda Progresívneho Slovenska, 5. 4. 2024 o cca 18.00 h 
Podľa podávateľa odvysielaná tlačová beseda porušuje moratórium, keďže v danom čase by sa nemali 
vysielať, cit.: „obsahy priamo alebo nepriamo odkazujúce na voľby, v danom prípade druhé kolo 
prezidentských volieb!“  
 
Televízia Považie, 29. 3. 2024 o cca 20.03 h 
Podľa podávateľa televízia odvysielala v rámci spravodajstva reportáž, ktorá javila známky politickej 
reklamy resp. protežovania politického kandidáta na prezidenta P.Pellegriniho, bez oslovenia 
protistrany, t.j. I.Korčoka, ktorý v reportáži nedostal žiadny priestor na prezentáciu svojho stanoviska. 
Okrem toho, prezidentka Z. Čaputová nebola v reportáži uvedená svojím menom, ale iba ako 
prezidentka, bez mena. Neúspešný kandidát Š. Harabin dostal v príspevku taktiež neúmerný priestor.  
 
ZÁPADOSLOVENSKÁ TELEVÍZIA, 1. 4. 2024 o cca 19.15 h Podávateľ namietal, že počas celej relácie 
moderátor vystupoval tendenčne, otázky kládol manipulatívnym spôsobom, priamo preferoval 
konkrétny politický tábor. Moderátorove otázky boli výhradne spojené s diskreditáciou a osočovaním 
aktuálnej politickej opozície a priamo podporil prezidentského kandidáta P. Pellegriniho. Prezentoval 
jasne konšpiračné a ničím nepodložene názory (napr. podoba budovy Európskeho parlamentu a 
Babylonskej veže, manipulácia volieb spoločnosťou ESET, Soros ako šedá eminencia CIA), moderátor 
tiež priamo podporil podľa neho “radikálne” zmeny v RTVS. 
  
 

*    *   * 
 
ZÁVER: 
Programy navrhnuté na podrobnejšiu analýzu, ako aj programy, na ktoré boli doručené podnety na 
preverenie, budú analyzované v rámci samostatných správ, ktoré budú po ich vypracovaní predložené 
na zasadnutie Rady. 
 
V rámci ostatných monitorovaných programov programových služieb RTVS Jednotka, RTVS 24, TV 
MARKÍZA, JOJ, JOJ 24, TA3, Rádio Slovensko, EXPRES, FUN RADIO nebolo zistené porušenie príslušných 
právnych predpisov. 
 


