
Tlačová informácia  
zo zasadnutia Rady pre mediálne služby  

dňa 24. 8. 2022 
 

Na dnešnom zasadnutí Rada pre mediálne služby schválila štatút, rokovací poriadok a zloženie 
senátov Rady. V pléne rozhodovala o jednom začatom obsahovom správnom konaní a troch bodoch 
týkajúcich sa licenčnej agendy, v senátoch posudzovala desať podnetov na preverenie týkajúcich sa 
obsahu vysielania. Rada okrem iného 

- udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby TA3 DOKU 
vysielateľovi C.E.N. s.r.o.; 

- odňala na žiadosť vysielateľa LUMEN, spol. s r. o. (Rádio Lumen) frekvenciu 93,2 MHz Snina; 
- zastavila správne konanie vedené voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (TV MARKÍZA) 

vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (časové zaradenie v súlade s vyhláškou o JSO) v súvislosti  
s vysielaním sponzorských odkazov na výživové doplnky Clavin Platinum a ArginMax v dňoch  
23. 12. 2021, 3., 4., 7., 15. a 16. 1. 2022; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi FRONTINUS s.r.o. (Rádio Frontinus) vo veci možného 
porušenia § 25 písm. b) ZMS v súvislosti vysielaním programu Debata na telefón (hosť: podpredseda 
Ľudovej strany Naše Slovensko a poslanec NR SR Marek Kotleba) dňa 12. 6. 2022 o cca 9:30 hod.,  
v ktorom mohlo dôjsť k porušeniu povinnosti zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť programu 
aktuálnej publicistiky; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 
písm. a) ZMS (používanie štátneho jazyka) v súvislosti s tým, že odvysielal dňa 9. 6. 2022 o cca 20:29 
hod. na programovej službe JOJ PLUS a dňa 12. 6. 2022 o cca 12:59 hod. na programovej službe JOJ 
program Jeho foter, to je lotor! s českým dabingom, čím mohlo dôjsť k nezabezpečeniu používania 
štátneho jazyka a vo veci možného porušenia § 62 ods. 6 ZMS, pretože uvedený program označil 
ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, čím mohlo dôjsť k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

- uznala okrem iných za neopodstatnené podnety, ktoré namietali, že  
 RTVS v programe Správy RTVS dňa 9. 6. 2022 (Jednotka) odvysielal údajne nepravdivé 

a nepresné informácie, keď ruskou stranou zajatých príslušníkov iných štátov bojujúcich na 
strane Ukrajiny označil ako „žoldnieri“, 

 RTVS v programe  Správy RTVS o 15:00 h dňa 11. 6. 2022 (Rádio Regina) odvysielal údajne 
nepravdivé informácií o tom, že Rusko znemožňuje Ukrajine vývoz obilia a tým spôsobuje 
zvyšovanie cien potravín, 

 RTVS programe Rádiožurnál dňa 21. 6. 2022 o 12:00 hod. (Rádio Slovensko) odvysielal údajne 
nepresné informácie, keď korunného princa Saudskej Arábie Muhammada bin Salmána označil 
ako Muhammada bin Ládina, 

 MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s.r.o. v relácii Televízne noviny dňa 12. 6. 2022 údajne nekorektne 
informoval verejnosť o prechode liniek Prešovského kraja na samoobslužný výpravný systém, 

 reklamný spot sledujtelevizi.cz, ktorý odvysielal MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (TV 
MARKÍZA) dňa 8. 6. 2022 je poburujúci, porušuje zákon a podľa sťažovateľa je morálne 
neprípustný. 
 

 
Závery všetkých bodov programu zasadnutia Rady dňa 24. 8. 2022 sú zverejnené na webovej stránke 
Rady. V sekcii Zasadnutia Rady je k dispozícii aj zvukový záznam zo zasadnutia a pracovné materiály 
Kancelárie Rady k jednotlivým bodom programu.  
 

 



ZVR – zákon č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii  
ZMS – zákon č. č. 264/2022 Z. z. o mediálnych službách 
 
 
Kontakt pre médiá:  
Mgr. Lucia Michelčíková, PhD.    
hovorkyňa          
Rada pre mediálne služby 
+421 918 696 286 
lucia.michelcikova@rvr.sk 


